História hasičských vozidiel
Vývoj požiarnych automobilov vždy reagoval na meniace sa požiadavky požiarnej taktiky. Pružne sa prispôsoboval napríklad požiadavkám na používanie nových hasiacich látok. Ako napríklad po roku 1931, keď bol po prvý krát širokej odbornej verejnosti predstavený nový typ hasiva. Išlo vo svojej dobe o určitý prelom, tým hasivom bola tzv. vzdušná pena, neskôr hodnotená ako mechanická. Tradícia výroby požiarnych automobilov u nás siaha až na začiatok 20. storočia a kopíruje veľa krát veľmi slávne, inokedy len priemerné obdobia výroby automobilov u nás. Po celé toto storočie ponúkali výrobcovia požiarnu techniku na dobrej technickej i taktickej úrovni. Pripomeňme si napríklad požiarny automobil z povojnovej Československej hromadnej produkcie. Populárny požiarny automobily na podvozkoch PRAGA RN striedala generáciu automobilov TATRA 805, neskôr prišli terénne podvozky PRAGA V3S, TATRA 138 a 148, ŠKODA 706 s predným pohonom môžeme stále vidieť u jednotiek požiarnej ochrany. Nesmieme zabudnúť na masovo vyrábaný dopravný automobil na podvozku AVIA 30 a 31.
Súčasná produkcia požiarnych automobilov sa opiera o ponuku domácich podvozkov TATRA 815 či LIAZ (teraz opäť pod značkou ŠKODA) a stále viac sa presadzujúcich terénnych podvozkov PRAGA.